Picos del Infierno 3.075-3.083m

…na Picos de l´Infierno jsme sice nevystoupali, ale máme důvod navíc se sem vrátit…a víkend 22.-23.9.2012 byl přesně tím termínem, který jsme zvolili pro výstup. Picos de l´Infierno. Masiv, na jehož hřebeni ční tři třítisícové vrcholy (3.075-3.083m). Vrcholky Pekla. Famózní hradba přikrytá ze severní strany zbytky ledovce (Glaciar de l´Infierno). Severní a centrální vrchol je na hřebeni přeťatý pásem světlých usazenin (los Marmoleros). Gran espectáculo…jak píšou v průvodci. A já mohu jen potvrdit…

Sobota, 22.9.2012. Přijíždíme do Panticosy kolem 18:00 a hned vyrážíme na "Martinovu" chatu ke spodnímu Bachimaňskému jezeru. Počasí je super. Kéž by to vydrželo. Po bohaté a chutné večeři si dáváme pěkný pyrenejský večer…

Neděle, 23.9.2012. Vstáváme do ranního rozbřesku. Některé skupinky vyrážejí již kolem 7 hodiny ranní. Je několik možností kam vyrazit. Náš cíl je jasný. Po snídani, kolem 8:15, vyrážíme. Téměř jasno, občas drobná oblačnost. Nebýt čerstvého větru, bylo by to absolutně ideální počasí. Stoupáme kolem Bachimaňských jezer, pod centrálním pyrenejským hřebenem, až do sedla Tebarrai 2.722m. Nárazy větru v sedle jsou natolik silné, že je obtížné ustát na nohou. Schováváme se za kamenné bariéry a vzhlížíme k vrcholům. Kolem 10:45 vyrážíme ze sedla na vrchol. Tušíme stezku a míříme k hřebenu. Než vystoupáme na hřeben Infiernos, musíme ještě vystoupit na vrchol, téměř třítisícového, Garmo Blanco 2.962m. Odsud je to přímo k hřebeni Infiernos opravdu kousek. Přes vzdušné a exponované hřebínky se dostáváme na Infiernos. Prvním vrcholem je vrchol severní (druhý nejvyšší). Vítr se uklidnil a rozhledy na okolní vrcholy pod námi jsou neskutečné. Po chvilce pokračujeme úzkým hřebenem na centrální, nejvyšší, vrchol Picos de l´Infierno. Pohled na Punta Garmo Negro 3.066m, na jehož vrcholu jsem stál před několika týdny. Je to úžasná podívaná. Majestátný Vignemale 3.299m (nejvyšší francouzský pyrenejský vrchol) a Pico Moros 3.146m v hlavním hřebeni. Pouze tyto dva vrcholy ční nad nás, uvažuju-li rádius do 10km vzdušnou čarou. Je to neskutečná podívaná. Děkuju, majestátné Pyreneje. Děkuju, za přízeň, za přízeň přírody. Picos de l´Infierno jsou vrcholy, které stojí za to navštívit. I když jsou pro nás Pyreneje, poměrně hodně, vzdáleny, stojí za to je poznávat. A tohle je můj tip pro Vás… ;-)