Silvestrovský Klášťov 2012

Přestěhoval jsem se. A konec roku se přiblížil. Tak nějak jako každý jiný den. Přesto mě evokovalo, jednak počasí, které po dlouhé době jevilo známky krásy, jednak datum v kalendáři. 31.12.2012, učinit výlet symbolický. Poslední den roku. Kde věnovat své rozloučení, než na kopcích. Jsou tu, neodmyslitelné, částečně nehybné, vyvýšeniny, kopce, místa odkud vzhlížíme seshora. Rozhodl jsem se věnovat svůj holt vrchům Vizovickým, jejich nejvyššímu vrcholu Klášťovu. Současně si tak doplnit chybějící část hřebenu Vizovických vrchů, přesněji část mezi rozcestími Pod Svéradovem a rozcestím Pod Klášťovem (podle nových ukazatelů Klášťov-sedlo). Do této chvíle nepoznal jsem krásu kraje divokrásného. Ve svých silách tyčící se úbočí dvou nejvyšších. A vrcholy, oba částečně nevýrazné, nicméně plné síly přírody. Mocná příroda byla milostivá a nabídla se mi v plné kráse. Byl Silvestr 2012 a mé kroky razily cestu zledovatělými stezkami kamsi k místům nejvyšším. Ani ne tak náročné, jako symbolické. A taky že ano. Myslet si, že budu na Klášťově na Silvestra sám…nemyslel jsem si to. Nepřál jsem si to. Nebyl jsem sám. Dokonce zdroj ohně mého způsobil rozhoření ohně silvestrovského na tomto místě. A tak štamprlička kalvádosu nebyla nevhodnou odměnou za poskytnutí zdroje ohně. Posvačen a ve skvělé kondici jsem vyrazil směr nepoznané. Cyklotrasa a následné odbočení směrem vytýčeným, souhra krásy umístěné na hřebeny vrchů Vizovických. Luxus "naentou" dovršil závěrečný výpad z lesů nad Pozděchovem a citlivě a správně umístěná vyhlídka směrem k Vartovně a nad celé okolí Pozděchova. Nádhera. Byl jsem šťastný, v srdci radost.
Tehdy jsem ještě netušil, že slunce, poslední slunce roku 2012, doprovodím z hřebenů Chřibů…děkuju, přírodo. Děkuju, Přírodo. Krásný rok 2013 VŠEM!!!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všecko co sa od jara semlelo aneb Bilancování roku 2023

Rok 2023

Hluboké myšlenky gdesi v hoře