Vzpomínky na léto

V podzimním čase, kdy to všechno opadává, venku se zvedá vítr a koleno je už relativně v pořádku se mi vynořují v hlavě vzpomínky na léto. Léto jasně patřilo Tatrám. Ostatně velice nikde jinde jsem ani nebyl. Bohužel. Ale musím to brát tak jak to je a být vděčný i za to co bylo. A bylo toho vlastně dost. Určitě skvělá červnová návštěva se zbytky sněhu a jedinečnými výstupy. Klaním se a děkuji za úžasný výstup vysněženým žlabem na hřeben mezi Zmrznutou kopu a Malý Velický štít a následně po hřebeni přes Malý Velický na Velický štít. Sestup po hřebeni až na Poľský hrebeň. Měrou stejnou patří má poklona a úcta za výstup do Studeného sedla a následná hřebenovka s výstupy na Kupolu a Weszterov štít. A samozřejmě dlouze toužený hřebenový přechod na Východnou Vysokou. Výstup do Studeného sedla jsem si zopakoval ještě v srpnu, v roli průvodce. Při této návštěvě jsme s pokorou vystoupili na Svišťový štít, který nám nabídnul jeden z nejnezapomenutelnějších pohledů na Tatry. A přes již zmiňované Studené sedlo na Kupolu a Východnou Vysokou. Děkuji za všechnu přízeň přírody, děkuji taky všem zúčastněným za zodpovědný přístup a především obrovské díky Tatrám jako takovým.

Můžu si tu tak psát co chci a tak tady to je:

Vystoupit na Prostredný hrot pro jeho dominantní a vyjímečné postavení v Prostrednom hrebeni a pro jeho mocný vzhled, kterým budí hluboký respekt, na Malý Ladový štít, protože pro mě strašně moc znamenalo stát na jeho vrcholu, ale počasí mi nebylo příliš nakloněno, než abych spatřil okolitou krásu v celé své podstatě, na Baranie rohy, protože poprvé jsem bojoval dost sám se sebou a rozhodně mi těch pár kroků k vrcholu tak nějak schází, snad si je tak nějak dlužím, na Širokou vežu, protože je krásná a má své kouzlo a své místo, na Končistou, protože to je kopec jak sviňa, krásný majestátný a jedinečný, na Popradský Ľadový štít a na Kačací štít, protože je to nový kus Tater, který mě láká a táhne, na Jahňací štít, protože to mám v plánu už mnoho let a furt nic...tak se nechám překvapit, kolik mi zbyde všeho, jak času, tak peněz a kolik si čeho v budoucnosti, snad blízké, dokážu proměnit v živoucí zážitky.

Ve fotogalerii jsou nějaké pohledy z letních Tater. Tady jako upoutávka panorama s Javorovými štíty, Ostrým štítem, Širokou vežou, kdo hledá najde i Malý Ľadový štít a Prostredný hrebeň s Prostredným hrotom...a Streleckou vežou ;-)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všecko co sa od jara semlelo aneb Bilancování roku 2023

Rok 2023

Hluboké myšlenky gdesi v hoře