Podzimní výšlapy

Byla neděle. Stál jsem na balkóně a pozoroval vypasenou sojku, jak si hoví na modřínové větvi. Bříza vedle setřepávala zlatavé listí a stromy v nedalekém lese připomínaly paletu barev. Příjemně bolestivý pocit v nohou mi připomněl, že jsem byl včera na treku


…už v pátek bylo jasné, že sobota bude patřit přírodě. Večer stoupal kouř z okolních domů přímo vzhůru. Oblačnost se pomalu rozpouštěla a plán byl určený. Malá Fatra s výstupem na Malý a Veľký Fatranský Kriváň. Trasa s převýšením 1500m byla náročná, ale krásná.


Koleno se tváří, že trasa dolina Kúr-sedlo Priehyb-Malý Kriváň-sedlo Bublen-Pekelník-Veľký Kriváň a zpět, cca 21km, proběhla bez újmy, a proto je třeba využít každé dobré předpovědi. A že má v pátek být... Fatra mi učarovala. Její zasněžené vršky. A rozhledy, které nadchnou. Kriváň a Kriváň z Kriváně. Tož kde to najdeš?


…tak hledím do mapy a najednou mě zastaví velký nápis, který jsem, nevím proč, snad nikdy neviděl. ŠÍPSKÁ FATRA. Tož, když Šípská, tak musí být nějaký Šíp. Ha, a taky, že je. Tak se těším na pátek. Výzva, rozumějte, Lúčanská, Krivánská…a Šípská. Chci vidět to všechno okolo, tak jak to jde jen z Šípu. Dej mi, aby plány nezhatilo nic…a tak bylo by to moc jednoduché, kdyby všechno dopadlo tak, jak si člověk naplánuje…takže Šíp bude muset počkat na své odhalení…ale hřebenový přechod "Koruny Bílých Karpat" stál určitě za to. Detaily, vzhledem k faktu, že jsem se nacházel na území přírodní památky, uvádět nebudu. Ale i tak můžete nahlédnout "z výšky brál"…




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všecko co sa od jara semlelo aneb Bilancování roku 2023

Rok 2023

Hluboké myšlenky gdesi v hoře